Blogtrottr
商業周刊 - 專欄部落格文章
先進觀念 輕鬆掌握 
Marketing Mobile Apps

This online course focuses on marketing efforts that will increase your app's exposure and establish a mobile app marketing plan. Enroll today for $99.
From our sponsors
當我手中握著徠卡,終於懂了女人為何那麼迷戀愛馬仕
Sep 5th 2013, 11:22, by John Tao

去日本出差時,老婆問我想要的Leica鏡頭買到了沒,我笑笑回她說「一些老鏡頭不是我說想要就有貨,品質好一點的可能要等幾年。」老婆不是很理解,我就再解釋一次:「像是愛馬仕柏金包停產了,想像一下二手包包店這會有多難找?」

Leica與Hermès(愛馬仕)有許多的雷同之處。它們都代表著各自業種的佼佼者,歷史悠久,品質優異,深受名流所愛,且極端昂貴。這兩個品牌,一個德國、一個法國,也曾擦出浪漫的火花,生下來了幾款Leica Hermès版相機。它們的混血兒有著德國的精密,與法國的浪漫時尚,當然,價格也更加可觀。別擔心自己的荷包,因為Leica Hermès幾乎買不到(MP版),太夯。許多層面來說我很開心Leica和Hermès的戀情並沒有持續很久,畢竟我也有家要養。

=""
朋友的Leica Hermes,我是去免費朝聖去的。

Hermès最有名的應該是凱莉包柏金包,分別用兩位女性名人命名,一位是王妃,另一位是女星。Leica也是,愛用者包括H.C.Bresson 與R.Capa,新聞攝影與戰地攝影的代表,其中R.Capa是我最喜歡的攝影師,未婚妻與本人都是死在戰場,說過的名言包括「If your photos aren't good enough, then you're not close enough」(如果你拍的不夠好,代表你不夠近),也是我最喜歡的攝影名言。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    kkoki0httzobg 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()