Blogtrottr
兩岸國際
提供兩岸要聞、全球觀察最新訊息。 
TypePad Has the Tools

Looking for a premiere blogging service? Start your blog today on TypePad.
From our sponsors
宮崎駿的引退宣言
Sep 6th 2013, 08:25

宮崎駿在引退記者會上發給媒體的「引退宣言」,以下為節譯:

「我想再工作十年。想持續工作,直到沒辦法從家裡開車到工作的地方。我想,那大概是十年吧。可能更短,要看我能活多久,大概是十年。我很想製作長篇動畫,但是每部作品完成的間隔愈來愈長,真的沒辦法,變成常態了。「起風」與上部作品距離五年之久,接下來是六年、七年……」

「不只是長篇動畫,我還有很多想嘗試的事。一定要做的像是吉卜力美術館的展覽等,問題堆積如山。」「我是自由人了。雖然這麼說,我的日常生活大概不會變,每天還是會走一樣的路。能在禮拜六放假,是我的夢想,能不能成真的,不去試,怎麼會知道呢。」

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    kkoki0httzobg 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()