close
Blogtrottr
udn最新報導
udn最新報導:24小時即時提供國內外最新新聞,立即掌握各領域最新重大訊息。 
How to Make, Market, and Sell eBooks

Essential and free e-publishing methods to market ebooks at major retailers and personal sites/blogs. Sign up for this online course for just $29.
From our sponsors
健康你我他/我愛香蕉 快樂從裡而外
Aug 7th 2013, 20:11

「What do you like?(你喜歡什麼? )」「I like banana.(我喜愛香蕉)」這是小班女兒的英文書上對話,更是我的心聲。

我最喜歡吃香蕉了,香蕉營養價值較高,物美價廉,品嘗時,只要將皮剝下,就能輕鬆獲取香蕉豐富的營養成分。

有次登山,不擅攀岩的我很快就沒有力氣,多虧先生及時遞上一根香蕉,讓我迅速地恢復體力。到了山頂,環顧四周才發現,許多登山客也在吃香蕉,從此我就愛上香蕉了。

香蕉富含果膠,可促進腸蠕動,我在睡前吃一根香蕉,有效緩解習慣性便秘。

挑選偏硬的香蕉對切後,灑上少許冰糖並裹粉,用含鹽的奶油煎過,香氣逼人,淋上蜂蜜更是絕配,吃起來甜甜鹹鹹。香蕉含鎂,在身體綻放開來,美麗由內而外,怎能不快樂。

香蕉加入蒸熟的山藥,和鮮奶一起打成果汁,就是一杯「白雪公主」,這杯果汁老少咸宜。

小女兒生平第一次吃的水果就是香蕉,女兒先被它鮮艷的黃色外表給吸引,軟軟果肉的讓孩子容易接受,不用擔心有籽卡住喉嚨,難怪她一吃就上癮,一喝就停不了。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    kkoki0httzobg 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()